16 maj 2008

Biblioteksbesök

Jag hade en vag plan om att jag skulle läsa och lämna tillbaks alla mina biblioteksböcker för att kunna hugga in på de 40-talet olästa böckerna i bokhyllan, men tji fick jag - idag kom ett meddelande från biblioteket om att två av mina reserverade böcker hade kommit in. Så jag tog en promenad in till stan och hämtade ut Naomi Noviks Jadetronen och Richard Montanaris Dödsscen, och eftersom jag är en total biblioteksgeek och aldrig kan gå därifrån utan fler böcker än jag ursprungligen tänkt mig fick Laurie R. Kings Drottningfällan följa med hem också.

Men snart, snart! Då har jag läst ut alla biblioteksböcker och kan börja beta av mina egna olästa. Undrar vilken jag ska börja med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heh. Jag har tänkt i flera år att jag borde börja beta av alla mina olästa böcker istället för att mest läsa låneböcker hela tiden. Hittills har det inte skett... ;)

Martina sa...

Det kommer antagligen bli så för mig med, jag känner det på mig. Det är ju det där att man ska vara sugen på att läsa just de böcker man har hemma också, och så är ju inte alltid fallet...