10 augusti 2007

Bibliotekets lockelse

Eftersom jag inte kan hålla mig ifrån biblioteket trots att jag har en hel hög böcker hemma redan, så har jag idag varit där och lånat några till. Dessa böcker adderas nu till min läslista:
  • Cecilia Hagen - De osannolika systrarna Mitford
  • Douglas Coupland - jPod
  • Mandy Aftel - Parfym, en väldoftande historia
  • Truman Capote - Med kallt blod
Förutom detta har jag även införskaffat en liten bokbok, en anteckningsbok där jag skrivit upp de böcker som jag vill läsa (hittills drygt 60 stycken...). När man har så många böcker på läslistan är det bra att skriva ner dem, annars glömmer man nog bort dem ganska lätt =).

Och apropå fler böcker så har jag även gått med i Bra Böckers internetbokklubb och för endast 1 (en) kr + porto får jag två böcker som välkomsterbjudande: Jungfrutronen av Sue Monk Kidd och Vem vill bli miljardär av Vikas Swarup. Den sistnämna boken tror jag till och med fanns på någons bokfemma denna vecka.

Inga kommentarer: