1 januari 2008

Bokpaket från mor

Har precis varit hos mor, ätit kakor och pratat film. Mamma har för vana att ge bort de flesta böcker hon läser så jag fick med mig en kasse pocketböcker hem:

Nigel McCrery - Rop i natten
Kathy Reichs - Död idag (har läst tidigare)
Arthur Hailey - Spanaren
P. J. Tracy - Spela död (har läst tidigare)
Carol O´Connell - Judasbarn
Jeffery Deaver - Dans med döden (kan ha läst, kommer inte ihåg)
Gitta Sereny - Ohörda rop: historien om Mary Bell
Julia Wallis Martin - Porträtt i sten
Kathy Reichs - Redan död
Ken Follett - Den tredje tvillingen (har lite problem med den titeln... borde det inte vara trillingar i så fall?)

Deckare och thrillers mestadels alltså, och mestadels också böcker jag inte har läst. Min bokhög till Läsutmaningen 2008 växer.

2 kommentarer:

Spectatia sa...

Serenys bok har jag också i bokhyllan, oläst av någon anledning. Den verkar ju jätteintressant så jag förstår inte varför jag aldrig kommer mig för att läsa den. Du ska se du hinner före, men om du tycker den är bra så kanske jag äntligen kommer igång.

Martina sa...

Jag har inte läst nåt av Sereny - ser nu att jag döpt om henne till Serenity, ska genast ändra =) - men den här verkade intressant, och jag vet att hon även skrivit en biografi över Albert Speer.