2 januari 2008

Tillägg till Läsutmaning 2008

Förutom de sex klassikerna har jag bestämt mig för ytterligare ett tillägg till min Läsutmaning 2008 - av dessa 100 böcker ska minst 10 vara på engelska. Jag läser aldrig (nåja, nästan aldrig - läste ju faktiskt I am Legend nyss) på engelska, så 10 engelska böcker på ett år är ganska väl tilltaget för min del. Just nu har jag en oläst engelsk bok hemma (Dead until Dark av Charlaine Harris) och jag beställde nyss Keeping it Real av Justina Robson på Amazon. Förutom dessa två är jag lite sugen på China Miévilles Perdido Street Station samt David Brins Uplift-trilogi, och så har min sambo ett gäng Pratchett på engelska som jag inte har läst. Det ska nog gå bra. Hoppas jag =).

Alltså, Läsutmaning 2008:
  • Minst 100 böcker jag aldrig läst förut.
  • Sex klassiker.
  • 10 böcker på engelska.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fortsätter att förundras över alla mängder böcker som alla andra läser varje år - för egen del är mina ca 50-60 böcker per år mycket. Lycka till med utmaningen! Funderar på om jag ska utmana mig själv på något sätt....
10 klassiker blir nog givande läsning - de är ju ofta lättare än man får för sig!

Martina sa...

Jag är istället förundrar över de som läser kanske 30 böcker på ett år... men det är ju inte riktigt "fint" att uttrycka häpenhet över hur LITE folk läser, då framstår man ju som snobbig och överintellektuell. Men så är det iallafall.

Kerstin sa...

Jag har också hoppat på klassikerutmaningen, och jag tänker nog läsa de som väljs i utmaningen. Dessutom har jag lovat mig själv att min olästa-böcker-hög ska minska drastiskt under året. Jag får alltså inte köpa för mycket nytt =)
//Kerstin

Anonym sa...

Oj, det var ingen dålig utmaning. Visserligen har jag själv läst över 100 böcker på ett år några gånger, men det är inget jag skulle våga sätta som mål. ;)