13 januari 2008

Från biblioteket

Trots den oändliga traven olästa böcker i min bokhylla kan jag inte låta bli att gå till biblioteket (min ursäkt är att jag tänkte låna en klassiker till Läsutmaningen, men det lyckades jag inte med. Jag glömde till och med bort det när jag väl var där). Dagens skörd:

Kazuo Ishiguro - Never let me go
Kate Morton - Dimmornas lek
Mark Haddon - Den besynnerliga händelsen med hunden om natten
Scott Lynch - Locke Lamoras lögner
Diane Setterfield - Den trettonde historien
Maja Hagerman - Det rena landet

7 kommentarer:

Erika sa...

Härlig biblioteksskörd! Jag har läst två av dem (Ishiguro och Haddon) som jag gillade mycket, dessutom tror jag stenhårt på Setterfield. Den köpte jag nyligen och inväntar nu bara rätt tillfälle att börja hugga in på...

Spectatia sa...

Never Let Me Go är SÅ bra! Jag läser en annan av Ishiguro just nu, When We Were Orphans.

Country Girl sa...

Finfin bokskörd - flera av mina favoriter finns med! Och det ska bli roligt att höra vad du tycker om Jonathan Strange&Mr Norrell...

Spectatia: Vad tycker du om When we were orphans? Det är en av de konstigaste böcker jag läst - utan att vara dålig.

Anonym sa...

Jisses, hur hinner du läsa alla böckerna innan de ska tbx?
"Den besynerliga händelsen med hunden om natten" har jag läst på engelska och den är verkligen super! ;)

Anonym sa...

Äh, det är ju bara sex stycken... men jag borde ha börjat med Den trettonde historien ser jag nu, den hade kortast lånetid.

Spectatia sa...

Ja, det brukar vara lite konstigt med Ishiguro. Den var först bra, sedan märklig og till slut jättebra! Så tyckte jag. :-)

niffin sa...

Ska bli intressant att se vad du tycker om Dimmornas lek!