3 september 2009

Shoppat till utmaningar

Så där ja, då har jag beställt sex böcker.

Från Bokbörsen, för Theresans Nobelpristagarutmaning:
  • Toni Morrison - Älskade
  • Imre Kertész - Mannen utan öde
Från Adlibris, för Lyrans Jorden Runt-utmaning:
  • Haruki Murakami - Norwegian Wood
  • Khaled Hosseini - Tusen strålande solar
  • Margaret Atwood - Oryx och Crake
  • José Saramago - Blindheten
Ja, jag vet att vi redan ska ha rest till Asien och mellanöstern, men jag måste ha missat planet så jag tar den resan lite senare i höst... Och tyvärr fanns det inga pocketutgåvor av nån av böckerna från Sydamerika/Västindien samt Afrika på Adlibris, så jag får förlita mig på biblioteket när det gäller dem.

(Egentligen hade jag ju kunnat slå två flugor i en smäll, eftersom Älskade är med även i Jorden Runt-resan, men jag har faktiskt tänkt läsa Oryx och Crake rätt länge så det är lika bra att göra det nu.)

3 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Jag har shoppat till din utmaning också. Men jag blev så deppig över Middlemarch för den får jag försöka läsa med förstoringsglas. Eller så lånar jag den.

Lyrans Noblesser sa...

Agnes i Lund har Färden genom mangroven i pocket om du är intresserad.

Martina sa...

Middlemarch finns (översatt) på mitt bibliotek i två volymer, det kanske är större text i en sån utgåva?

Och jo, jag skulle nog kunna tänka mig att köpa Condé också, men jag måste nog hålla lite i plånboken nu... pengarna ska ju inte bara räcka till böcker tyvärr. =/