24 september 2009

Bokmässan 2009

Jaha ja, nu har Bokmässan dragit igång (mest för branchfolk torsdag samt fredag förmiddag, iofs). Den ligger ju lite avsides från Luleå räknat, så resa + boende (jag har visserligen släkt i Göteborg, så boendet skulle ju eventuellt kunna vara gratis) + entrébiljetter = för dyrt för mig som är arbetslös. Förmodligen för dyrt även om jag hade haft jobb... Däremot hade det nog varit kul att vara utställare på Bokmässan, eller jobba som funktionär eller så. Det känns faktiskt mer lockande än att vara besökare.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Amen!

Det är väldigt ocentralt att lägga en bokmässa i Göteborg; faktiskt ännu mer ocentralt än Stockholm. Vad är det för fel på norrbottenskusten?

Och ja, jag hade också hellre jobbat i någon monter!

Fia sa...

Fast jag hade ju föredragit malmö... Då hade du lätt hittat boende! =)

Martina sa...

En bok om dagen: ja, vad är det för fel på Luleå eller Piteå? Helt klart ett bättre val för en bokmässa.

Fia: om det bara hade varit boendet det hängde på så... men sen var det ju tyvärr lite fler utgifter. =/