16 september 2009

All out

Jag gick all out på biblioteket idag; eftersom en av de böcker jag egentligen tänkt låna (Clive Cusslers Den förlorade staden) inte fanns inne så blev det... tja, några andra istället. =)
  • George Eliot - Middlemarch. Ska naturligtvis läsas till Klassiska kvinnor-utmaningen.
  • Roberto Bolaño - Om natten i Chile. Månadens Jorden Runt-bok för mig.
  • Charles Dickens - Pickwickklubben. Lite tidigt, men den ska vara till den där virtuella bokcirkeln som drar igång i början av oktober. Eventuellt köper jag den i pocket lite senare.
  • Tom Rob Smith - Barn 44.
  • Ian Rankin - Rebus sista fall.
  • Dan Simmons - Nattsommar. Simmons Det-kopia (låter det som, när man läser om handlingen) som finns på svenska men inte engelska på mitt bibliotek.
  • Dan Simmons - Dödsgudinnans sång. Återigen, finns på svenska men inte på engelska...
  • David Lagercrantz - Syndafall i Wilmslow.
  • K. J. Bishop - The Etched City.
  • Terry Pratchett - Små blå män.
Jag kan inte lova att jag hinner läsa alla innan de ska lämnas tillbaks... Tack och lov för omlån. Så länge ingen annan reserverar dem, förstås.

2 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Jag beställde Middlemarch på bibblan idag, den fanns som ljudbok dessutom.

Martina sa...

Så bra! =)