28 september 2009

BookMooch på svenska

ParsLibris är en ny sajt (fortfarande en beta-version) där man ska kunna byta böcker med varandra. Det jag kan läsa mig till på deras infosida tyder på att det hela kommer att funka ungefär som BookMooch, men på svenska - dvs. bara svenska medlemmar. Det som verkar vara annorlunda mot BookMooch är att ParsLibris har ett forum där medlemmarna kan diskutera böcker och annat med varandra.

Tja, BookMooch funkar ju bra, och jag tror nog att många gärna är med på en liknande sajt där man bara byter böcker inom landet (lägre fraktkostnad, om inte annat) och där allt står på svenska, om man kanske inte är så duktig på engelska. Om ParsLibris kommer att bli nåt stort återstår alltså att se.

4 kommentarer:

svartanova sa...

Det låter i alla fall spännande. :)

snowflake sa...

Det där ska jag nog kolla in. Det är ingen som vill ha mina konstiga böcker på Bookmoch.

Martina sa...

Vad är det för konstiga böcker?

Hellre barfota än boklös sa...

Jag gillar konstiga böcker.