18 september 2009

I bilder och om böcker

Jag kör vidare direkt med ytterligare en kulturfyra.

1. Vem är du ur kultursynvinkel? Säg det gärna med en bild.


Jepp, det är jag som är gemet. This is so me in real life - tyvärr är det svårt att framföra samma sarkasm i text utan att förolämpa folk. (Det bästa bildsvaret jag sett på den här frågan är förresten det här - efter att ha läst igenom hennes blogg måste jag säga att det verkar stämma på pricken.)

2. Vilken bok har senast påverkat dig starkt?

Senast? Starkt? Det var nog faktiskt Dan Simmons The Terror. Vilket var ungefär ett år sedan. Ja, och Cormac McCarthys Vägen, förstås, det var ungefär i samma veva.

3. Vilken bok har du senast lagt undan utan att läsa klart?

Öhm... det var en väldigt bra fråga. Tyvärr håller jag inte reda på outlästa böcker, men jag VET att det var nån för inte så länge sen som jag lämnade tillbaks till biblioteket efter några kapitel. Vad kan det ha varit? *grubbel*

4. Visa oss ett youtube-klipp eller bild, som gör dig glad.

Inga kommentarer: