5 september 2010

Olästa tegelstenar

Bokbabbel frågar om vilka tegelstenar vi har hemma som vi inte läst (eftersom Lyran frågade om såna vi har läst).

Det här är (några av) mina:

Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell. Köpte, började på, fastnade efter två kapitel eller nåt sånt, har aldrig kommit mig för att plocka upp igen. Jag ska. Nån gång.

Michael Faber - Sugar, kvinnan som steg ut ur mörkret. Den här var jag sugen på att läsa när jag köpte den, men det blev ju aldrig av. Nu väntar jag på att jag ska bli sugen igen.

Stephen King - Duma Key. En oläst Stephen King i bokhyllan? Skäms. Jag vill inte införskaffa Under the Dome innan Duma Key är utläst. När nu det blir.

Neal Stephenson - Cryptonomicon. Jag började på Cryptonomicon när jag gjorde praktik under BoI-utbildningen men då var jag så mosig i hjärnan (pga trötthet - jag var inte van vid att stiga upp 06.30 varje dag) att jag tappade bort mig efter fem sidor. Sen dess har den legat.

Ann-Marie MacDonald - Fågelvägen. Återigen, samma skäl som Sugar.

Lev Tolstoj - Anna Karenina. Den här måste man ju nästan ha läst. Därför köpte jag den när Bokus hade med den på bokrean nu senast (det är alltså den "yngsta" av mina olästa tegelstenar). Men när jag ska läsa den vet jag inte - jag måste ju spara nånting till pensionen. ;)

2 kommentarer:

Marias bokliv sa...

Fågelvägen läste jag för några år sedan... gillade inte så mkt då men den hör till de böcker där jag minns något av handlingen efteråt.

Martina sa...

Så både bra och dåligt, alltså. =)