19 februari 2009

Apropå Drood...

Jo, nån dag ska jag komma mig för att läsa den också. Just nu håller jag ju på med Mysteriet Edwin Drood som jag hade tänkt läsa ut först, men tyvärr är den lite... seg. Så jag har stuckit emellan med The Alexander Cipher (som jag började läsa för flera månader sen - jag var rentav tvungen att börja om från början nu eftersom jag glömt bort det mesta) och nu även Jeffery Deavers Det tolfte kortet. Den lånade jag på biblioteket idag (igår). Den vanliga onsdagssimningen blev inställd eftersom badhuset hade haft strömavbrott, så bassängen var stängd och jag gick till biblioteket istället.

Förutom Deaver lånade jag Daniel Woodrells En helvetes vinter (jag blev påmind om att jag tänkt läsa den av en av de bloggar jag besöker regelbundet... men nu kommer jag inte ihåg vem som skrev om den. Woodrell, någon? Typ häromdan?), Napoleons pyramider av William Dietrich och Peter Robinsons I djävulens sällskap (äntligen! Jag har velat läsa den sen den kom på svenska men hittills varken lyckats knipa åt mig den på bibblan eller köpa den, för den har först nu kommit i pocket).

Och som inte det var nog, så hade jag redan några bibbloböcker (engelska ungdomsböcker alla tre) hemma:
  • Will Peterson - Triskellion
  • Libba Bray - A Great and Terrible Beauty
  • Linda Buckley-Archer - Gideon the Cutpurse
Så jo, nån dag ska jag läsa Drood också. Förhoppningsvis snart.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Det var nog hos mig du läste om Woodrells bok, om nu inte någon annan bloggare också skrev om den förra veckan.

Martina sa...

Ja, det måste ha varit hos dig jag läste om Woodrell.