11 december 2007

Ingen rast, ingen ro för läsning

Nu har mina Lang-deckare kommit! Snabba ryck, måste jag säga, jag beställde dem natten mot måndag. Bra jobbat av Alfa Böcker.

Förutom dessa tre böcker har jag varit på bibblan och lånat ett blandat urval:

Kit Whitfield - Nattvakt
Barbara Nadel - Dödlig rättvisa
Barbara Nadel - Kristallburen
Philip Roth - Konspirationen mot Amerika
Benjamin Black - Christine Falls
Jessica Kolterjahn - Ut ur skuggan
Kylie Fitzpatrick - Den nionde stenen

Så nu har jag massor att läsa (who am I kidding? Jag har hur mycket som helst att läsa även utan att låna en massa extra) men ingen tid för det. Min handledare önskar få inledningen till min uppsats redan torsdag lunch istället för fredag, alltså har jag en dag mindre på mig för att skriva metoden. Förutom det har jag ett litteraturseminarium på fredag (och alla texter till det är på danska) och ytterligare en inlämning med osäker deadline (vi har fått två bud på den, antingen 13 eller 15 december. Jag kanske ska kompromissa och skicka in den 14:e?).

Så om jag har tur så hinner jag läsa de här böckerna nån gång efter jul...

3 kommentarer:

Marianne sa...

Än så länge är "The Plot Against America" det enda jag har läst av Roth, men det ska bli mer.
Den var bland det bästa jag läst på länge. Formuleringar och språkbehandling är suveräna, samtidigt som handlingen är väldigt tankeväckande.

Lite avis på att du har den läsupplevelsen framför dig :-)

Martina sa...

Jag blev lite nyfiken på Roth efter Spectatias lovebombing inför Nobelpriset, och det var Konspirationen mot Amerika som lät klart intressantast. Om den är bra så blir det förstås mer Roth i framtiden...

Spectatia sa...

:-)