27 februari 2008

Bokrean

Jag brukar aldrig ha några pengar lagom till bokrean (eller när det är dags för sommar- och vintermarknad samt medeltidsdagar på Hägnan), så även i år. Men å andra sidan har jag varit och kollat på reautbudet på Akademibokhandeln, Bokia och på nätet (Bokus och Adlibris) och jag har inte sett nånting som jag spontant känner att jag vill ha. Visst, hade jag haft lite mer pengar så kanske jag hade köpt t.ex. Stephen Kings Signal, Paul Austers Dårskaper i Brooklyn, George R. R. Martins Kampen om järntronen, kanske nån rolig kokbok... Ja, hade jag haft råd kanske jag hade förköpt mig alldeles för det finns trots allt en hel del böcker på rean som det hade varit roligt att ha, men ingenting som jag absolut måste ha. Och då kan det lika gärna vara.

Dessutom skulle jag kunna köpa alla de där roliga-att-ha-böckerna mycket billigare i pocket även när det inte är rea.

Inga kommentarer: