29 februari 2008

And now for something completely different

För en gångs skull ska jag skriva ett helt icke-bokrelaterat inlägg där jag tänkte passa på att göra lite reklam för några vänners nystartade blogg, Bento på svenska. Den har väl inte kommit igång sådär jättemycket än men kan nog komma att arta sig, och det kan vara kul att titta in på den om man gillar den kombinerade konst- och matlagningsformen bento.


Själv är jag mycket intresserad av detta, och om jag bara hade råd (och ett jobb, så att det fanns en poäng i att göra matlådor) så hade jag beställt en massa roliga bentolådor och -tillbehör och satt igång på allvar. Visserligen kan man göra bentos i vilken sorts låda som helst - det viktiga är upplägget, kombinationen av mat och presentationen - men det är ändå lite roligare med en söt bentolåda... Ovan, en bentolåda med motiv från underbara filmen Tonari no Totoro och nedan, en fin rödrosa låda med tillhörande pinnar. Bilderna kommer från jbox.com.



Inga kommentarer: