21 december 2007

Genrer i översikt

Nu när jag tittar på kategorierna jag delat in mina lästa böcker i så inser jag att jag (fortfarande) läser enormt mycket fler deckare än någon annan genre. Av, för tillfället, 61 om-bloggade böcker är 22 deckare - det är alltså en tredjedel. Näst störst är fantasy (6 böcker) som delar andraplatsen med barn- och ungdomsböcker (om man ska vara strikt så har jag läst många fler barn- och ungdomsböcker än så, men hela Kulla-Gullaserien fick ju bara ett inlägg). Det är lite konstigt att jag inte läser mer fantasy, men så har jag ju faktiskt redan läst en hel del och det kommer ju inte ut så mycket varje år, inte om man jämför med deckare.

P.S. Förresten, om ni är riktigt duktiga idag och går in på min blogg så kommer "5000 besökare"-gränsen att sprängas idag... då ska det firas, champagne laget runt! Eller julmust iallafall.

Inga kommentarer: