1 december 2009

Julkalender!

Nä, jag ser inte på tv:s julkalender längre, och inte har jag en chokladkalender heller (jag anser att min sambo borde köpa en åt mig men det verkar inte han tycka och jag vill inte tjata). Men det hade varit kul att till exempel läsa Jostein Gaarders Julmysteriet nu i december, ett kapitel om dagen för den är ju tydligen uppbyggd ungefär som en julkalender.

Tyvärr verkar den vara omöjlig att få tag på, dvs. att köpa. Den finns ju på biblioteket. Om jag kommer ihåg det imorgon så ska jag nog gå och låna den...

3 kommentarer:

svartanova sa...

Vilken fin idé!

Martina sa...

Ja, idén var bra med genomförandet misslyckades - jag iddes inte gå förbi biblioteket efter simningen idag. Kanske på torsdag.

Olivia sa...

Jag tror att jag ska härma dig. Den finns inne på biblioteket här, så jag går nog och lånar den imorgon.