27 december 2009

Påfyllning

Ur boksynpunkt var min jul ytterst medioker, jag har nämligen bara fått en enda bok i julklapp (Nemi-album nummer 7, av sambon), fast jag misstänker att jag får åtminstone en boklig julklapp av Fia när hon kommer hit. =)

Nåja, hur som helst, eftersom det blev så dåligt med böcker nu i jul så fyller jag på bokhyllan på egen hand med en beställning från Adlibris och tre från Bokbörsen.

Från Adlibris:
  • Selma Lagerlöf - Herr Arnes penningar/Liljecronas hem/Körkarlen (tre-i-en-pocket)
  • Barbara Nadel - Förstenad
  • Anne Holt - 1222 över havet
  • Nigel McCrery - Stilla vatten
  • Hanif Kureishi - Förorternas Buddha
Från Bokbörsen:
  • Sigrid Undset - Jenny
  • Nadine Gordimer - Min sons historia
  • Nadine Gordimer - July´s people
Dessutom har jag beställt en bokinspirerad t-shirt från Threadless.

6 kommentarer:

Bokbabbel sa...

haha, låter som en bra taktik tycker jag, då får man ju dessutom själv bestämma vad man vill ha :)

Fia sa...

Jag har mycket riktigt beställt en bok till dig... Väntar på att den ska anlända någon av dessa dagar.. =)

Hellre barfota än boklös sa...

Jag fick ingen bok i julklapp i år. Men jag är inte så ledsen för det. Jag har ju så många olästa böcker redan.Och dessutom så fick jag ett medlemskap i The Dickens Fellowship av min sambo i julklapp så jag är mer än nöjd. :-)

HomeRiver sa...

Själv köpte jag ett par skor till mig själv i julklapp :-) Trevlig fortsättning önskar HomeRiver!

Elin sa...

Samma sak för mig! Och böcker var det enda jag önskade mig. Men jag tror jag följer ditt exempel och köper mig böcker istället.

Martina sa...

Magix: ja, men man måste betala själv också. ;)

Fia: som jag misstänkte!

Hellre barfota: jo, jag har också rätt många olästa - men det hindrar mig inte från att köpa fler.

HomeRiver: jag köpte även ett par t-shirts i julklapp åt mig själv, men av nån anledning är det böcker och filmer jag alltid köper i vanliga fall.

Elin: så trist! Jag fick iallafall en del andra saker som jag önskat mig, istället för böcker.