20 december 2009

Jag har ett problem

Nu har jag gått igenom mina bokhyllor två gånger, och jag kan fortfarande inte hitta José Saramagos Blindheten (nä, jag har alltså inte börjat på den än p.g.a. mosighet i hjärnan när jag var sjuk). Den verkar vara puts väck, men jag VET ju att jag äger den. Mina böcker står visserligen huller om buller eftersom jag inte iddats sortera dem efter flytten (i augusti...) men jag har gått igenom alla pocketböcker och den finns inte där. Har jag lagt undan den på ett bra ställe?

*Uppdatering* Ha! Jag hittade den. Texten på ryggen var så svårläst och den stod ganska mörkt så jag missade den helt enkelt.

7 kommentarer:

Olivia sa...

Sånt där är så irriterande! Sist jag letade efter en bok fick jag gå in på Librarything för att se om jag verkligen ägde den, eftersom jag började tro att jag bara inbillat mig.

Du kanske har för dig att den ser ut på ett visst sätt, men egentligen ser den helt annorlunda ut? Ibland brukar det få mig att inte hitta en bok.

Amy sa...

Du kanske lånat ut den till någon?

Lyrans Noblesser sa...

Du vet att du gett Blindheten till mig, va?

Martina sa...

Lyran: är du allvarlig? Har jag det?

Martina sa...

Nej, förresten, du menar den jag skickade dig som pocket&prassel... ja, men jag köpte den åt mig själv också.

Martina sa...

Det var Olivia som hade mest rätt, för jag hade för mig att den var ljusare på ryggen än den verkligen var.

Lyrans Noblesser sa...

Det var ju bra att du köpte ett ex till dig själv också :-) Den är oerhört bra!