16 december 2009

Hej hej

Jag har varit sjuk i några dar, eller ja, jag är fortfarande inte helt frisk men iallafall inte döende. Det var inte svininfluensan utan troligen en ovanligt ondsint förkylning med både halsfluss- och öroninflammationssymptom. Nu börjar den ge med sig och jag hostar och snorar en hel del, men idag vågade jag mig ut en sväng ur lägenheten för att posta julkort. Förhoppningsvis är jag helt frisk på fredag då vi ska äta jultapas på det lokala stammisfiket. Hittills har jag levt på smoothies, apelsinjuice, en massa vatten, salta kex med brieost, kycklingsoppa och, faktiskt, en pizza till middag igår... mmm, calzone.

Under tiden har jag minsann fått en julklapp från Vixxtoria, som delar ut virtuella julklappar i form av boktips till olika bloggare. Jag tror min själ att hennes julklapp, Kvinnor på gränsen till genombrott av Ulrika Knutson, funnits nedskriven i min "bokbok" (dvs. den lilla anteckningsboken där jag skriver ner titlar jag blir intresserad av) ett bra tag, men eftersom bokboken fått stryka på foten till förmån för min okontrollerat stora önskelista på Adlibris så har jag inte tittat i den på ett tag och därigenom glömt Kvinnor på gränsen till genombrott. Tack för påminnelsen Vixxtoria, jag måste bestämt ta och låna den nästa gång jag tar mig iväg till biblioteket.

Och jag har inte börjat med Blindheten än, däremot har jag läst Mörka vatten av Clive Cussler som nästan var lite för komplicerad för min mosiga hjärna... då förstår ni kanske vilken nivå jag har legat på. Mörka vatten var dock riktigt bra, en av de bästa Cussler jag läst på länge.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Krya på dig! Tur att det inte var svininfluensan du hade fått. Och åh, calzone, min favoritpizza!

Martina sa...

Jag är förstås inte helt säker på att det INTE var svininfluensan eftersom jag inte varit på vårdcentralen och tagit prover, men då borde den inte gått över så snabbt tycker jag. Och jag har inte heller haft riktiga influensasymptom, som diarre t.ex. (Tack och lov.)

Calzone är numera min favoritpizza också, men lustigt nog hade jag aldrig ätit den förrän för kanske ett halvår sen då jag prövade den för första gången. När jag var liten var min favorit nämligen Pescatore så den åt jag varje gång. =)