29 december 2009

Tematrio - Nyårslöften

Nu är det ju snart nytt år, så veckans tematrio handlar om nyårslöften. Eller nyårsmålsättningar, som jag tycker låter mycket bättre. Jag är så väldigt dålig på att hålla nyårslöften nämligen.
  • Jag ska läsa mer ur den egna bokhyllan - drygt 120 olästa böcker räcker långt. Nu kommer jag förstås köpa fler böcker under året, men det hade varit kul att komma under iallafall 100 olästa till nästa nyår.
  • Jag ska försöka att inte läsa om så förb****t, som det är nu läser jag ibland hellre en gammal bok än börjar på en ny. Jag är något av en trygghetsnarkoman på det sättet.
  • Jag ska göra mitt bästa för att faktiskt fullfölja de utmaningar jag valt att hoppa på, dvs. Theresans Nobelpristagarutmaning och Lyrans Jorden Runt-utmaning. Och förstås min egen, Skrivande svenskor. (Men den är jag ju mer eller mindre piskad att genomföra...)

5 kommentarer:

Klara sa...

Ah, om jag skulle ha några nyårslöften skulle jag ha samma som dig. Har också hur många olästa böcker som helst i bokhyllan, vågar inte ens räkna hur många det är. Och har läst nästan lika många redan lästa som olästa böcker i år... inte bra.

Ann-Marie sa...

Jag instämmer! Min lilla Hyllvärmarutmaning är inte mycket att komma med i sammanhanget - men det hjälper en bit i alla fall. Jag har inte ens vågat räkna mina olästa böcker.

Martina sa...

Nu har jag iallafall sorterat ut de olästa så att jag hittar dem lättare. =)

Lyrans Noblesser sa...

Jag mer eller mindre slutade att läsa om i år och det var fantastiskt att hinna läsa så mycket nytt. Fast jag saknar vissa böcker och ska i alla fall läsa om Sagan om Ringen snart.

Maria sa...

Hehe, vi verkar vara många som ska läsa mer ur den egna bokhyllan.