3 mars 2008

Lånestopp?

Eftersom jag har så fantastiskt mycket tid över för att läsa skönlitteratur *host* - eller hur var det nu? - så var jag in på biblioteket idag efter simningen och lånade följande:

*Clive Cussler - Svart vind
*Clive Cussler - Den heliga stenen (ja, jag gillar Clive Cussler).
*Sara Gruen - Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow (för att den har blivit så väldigt omskriven att jag måste ju läsa den för att ta reda på what the fuss is about. Jag hoppas att det inte blir en Never let me go, dvs. att jag inte gillar det alla andra hyllar).
*China Miéville - Perdido Street Station (kompisen S lurade in mig bland de engelska fantasyhyllorna. Perdido Street Station var lite tjockare än jag förväntat mig, så jag får se om jag hinner läsa den nu eller om det får bli omlån på den nån annan gång. Chansen för att den faktiskt blir läst ökar ju dock markant om jag har den hemma).

6 kommentarer:

Arina sa...

Att inte gilla det alla andra hyllar måste inte nödvändigtvis vara något negativt.

Sooz sa...

Hah, det var faktsikt du som visade mig vägen till fantasyn. Jag är halvvägs genom "lost in a good book" nu och det är minst lika bra som "Var är Jane Eyre?". Härligt bizzart.

Sooz sa...

Heh, sträckläste "Lost in a good book" och insåg att vi missade att "Well of Lost Plots" var nästa i serien så jag måste till biblo imorgon också :)

Olivia sa...

Perdido Street Station är mycket bra!
Jag läser faktiskt för tillfället Sara Gruens bok, fast på engelska. Jag tycker om den.

Martina sa...

Sussi: Ja, men det var du som frågade efter den =). Jag var bara guide...

Martina sa...

Arina: Nej, det är sant, men det känns som att jag på nåt sätt missat nåt (En Stor Läsupplevelse, typ) när jag inte kan tycka om nåt som blivit så allmänt hyllat... det är lite trist.