14 mars 2008

Biblioteksrapport

Ett post-simningsbesök på biblioteket (de ligger ju på så bekvämt gångavstånd från varandra, biblioteket och simhallen) resulterade i följande:
  • Jane Green - I dina kläder (som ett led i min nyligen påbörjade sockervaddsdiet)
  • Marian Keyes - Sushi för nybörjare (samma här)
  • Kylie Fitzpatrick - Gobelängen
  • Neil Gaiman - Amerikanska gudar
  • Ariana Franklin - Dödens mästarinna (ett helt oprövat kort, har aldrig hört talas om författaren tidigare)
  • Ray Bradbury - Something Wicked This Way Comes
  • Barbara Nadel - Djupa vatten (ytterligare en bok i serien om kommissarie Cetin Ikmen)
  • Arthur Phillips - Egyptologens gåta
Och jag har fortfarande kvar Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow från mitt förra bibblobesök, tillsammans med Perdido Street Station som jag nyss började med (maffiga 867 sidor, ingen lättviktare precis). Så när jag ska hinna läsa alla de här böckerna har jag ingen aning om...

4 kommentarer:

Olivia sa...

I min blogg finns min recension av Dödens mästarinna.

Jag har också lånat alldeles för många böcker, det går liksom inte att låta bli.

Martina sa...

Ja, nu när jag funderar på saken så kommer jag ihåg att jag läst den recensionen. Då var Franklin inte helt okänd för mig ändå =).

Jag älskar biblioteket, det följer alltid alldeles för många böcker med mig hem därifrån om jag får tillfälle att strosa omkring där i mer än 20 minuter.

Anonym sa...

Amerikanska gudar är en av mina favoritböcker. Om du gillar den lika mycket som jag så har du en spännande läsning framför dig.

Martina sa...

Jag gillar ju allt annat som jag läst av Gaiman, så det vore ju konstigt om inte Amerikanska gudar blir godkänd av min inre litteraturkritiker =).