13 november 2007

Bokfemman v. 46

Veckans tema är middagsbjudning, men den här gången för författare. Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför.
  • Stephen King. Skräckmästaren himself. Stackarn, han får springa mellan många middagar han...
  • J.R.R. Tolkien. Professor och den moderna fantasyns fader. Självskriven vid bordet.
  • Eva Ibbotson. Bästa barnboksförfattaren (tillsammans med Astrid, Roald Dahl och några till).
  • Astrid Lindgren. Visserligen tycker jag om den mor- och farmor jag har/hade, men om jag fick välja nån annan så hade det nog varit Astrid Lindgren.
  • Michael Moore. Jag tycker nog till och med ännu mer illa om amerikansk politik m.m. än vad han gör, men så är han ju amerikan också och det är tack och lov inte jag.
Och för samtliga är motiveringen förstås att de skrev/skriver böcker som jag gärna vill höra dem prata om...

Inga kommentarer: