11 oktober 2010

Bokbloggsjerka del 9 och 10

Jag är verkligen hemskt dålig på att svara på såna här saker i tid. Nåväl, jag gör både jerka nummer 9 (nederst) och nummer 10 (överst) idag.

VILKET/VILKA BOKFORMAT (POCKET, INBUNDEN, E-BOK, LJUDBOK…) FÖREDRAR DU OCH VARFÖR?

Jag gillar inbundet för att det är snyggt i bokhyllan. Det är dock väldigt otympligt och dessutom alldeles för dyrt. Pocket är att föredra rent ekonomiskt, och det är faktiskt snyggt det också. Det viktigaste är dock att om jag har börjat med att köpa en serie i ett format, så måste jag fortsätta att köpa resterade böcker i samma format. Jag hatar att blanda.

NÄR DU SKRIVER RECENSIONER: SKRIVER DU DEM UNDER TIDEN DU LÄSER ELLER VÄNTAR DU TILLS DU HAR LÄST UT HELA BOKEN?

Både och - eller rättare sagt, jag skriver alltid recensionen när jag läst ut boken, men jag kan sitta och fila på formuleringar i huvudet medan jag läser. ;)

Inga kommentarer: