4 maj 2010

Praktiken, dag 2

Idag har jag lokaliserat böcker nästan hela dagen. Det låter tjusigare än det är (och det låter inte ens särskilt tjusigt), för vad det innebär är att jag söker reda på boken i Book-It, klistrar på en etikett, scannar in den och lokaliserar boken till Erik Lindegrensamlingen. Om den är dedikerad så går jag dessutom in i MARC och lägger till "Erik Lindegrensamlingens exemplar är dedikerat". Finns inte boken i Book-It så lägger jag den åt sidan, för då måste infon importeras från ett annat ställe och det har jag inte lärt mig hur man gör än... (Men det kommer.)

Dessutom har jag stått i utlåningsdisken i ungefär en timme, men jag tror nog att inre tjänst är mer i min stil, det har varit rätt skönt att bara sitta framför en dator hela dan. =) Förutom att jag har lite ont i ryggen.

Imorgon ska jag gå på infomöte och sen lokalisera lite fler böcker.

2 kommentarer:

Zachan sa...

Det låter roligt iaf :) Även om du mest bara lokaliserat böcker.

Det är ofta trevligt att få jobba. Speciellt med något man tycker om. Som böcker till exempel =)

Martina sa...

Jo, det är rätt roligt, jag är en sån där konstig människa som tycker om repetativt arbete. ;)