27 augusti 2008

Shoppingspree

Efter en hård dags shopping kom jag hem med lite kläder, ett par vinterskor, en ny väska och sist men inte minst - böcker! Jag började nämligen dagen med ett besök på Röda Korset, där böckerna kostar 2 kronor om inget annat anges, och detta fick följa med hem:
  • Michael Cox - Mörkrets väg (pocket)
  • Arundhati Roy - De små tingens gud (pocket)
  • Ann-Marie MacDonald - På dina bara knän (pocket)
  • Tawni O´Dell - Avvägar (pocket)
  • Annie Proulx - Sjöfartsnytt (pocket)
  • Jonathan Kellerman - När sista spärren släpper (kartonnage, och hela 5:- kostade den)
Summa: 15 kr för 6 böcker. Ett bra pris... Det fanns massor av andra böcker som skulle kunnat få ett nytt hem hos mig, men jag måste ju begränsa mig lite med tanke på min oläst-hylla.

Dessutom hämtade jag ut två reserverade böcker på biblioteket - Cormac McCarthys Vägen och Barbara Nadels Harem - och passade på att fixa den första Pocket & prassel-boken. Jag är ute i god tid den här gången!

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag hade också tänkt läsa sjöfartsnytt, har hört så mycket bra om den sen lasse hallström gjorde filmen.. Säg till när du ska läsa den så lånar jag dem å läser den samtidigt! =)

Anonym sa...

När sista spärren släpper tyckte jag var en riktigt bra deckare. Tyvärr blir serien snabbt sämre. Men första boken om Alex och Milo är spännande.

Martina sa...

Fia: det kommer nog tyvärr att dröja innan jag lyckas läsa "Sjöfartsnytt"...

Pi: jag gillar de flesta av Kellermans böcker, men du har rätt i att de blir sämre och sämre. "Billy Straight" gillade jag inte alls...