28 juli 2010

Intressant faktum

Det låter konstigt, men att jobba heltid är faktiskt bra för mitt läsande (ja, det är dåligt också, till exempel eftersom jag hittar nya böcker att låna hela tiden...); det tvingar mig nämligen att inte läsa om i lika hög grad. Jag läser färre böcker nu, men nästan alla är "nya" - nya för mig alltså. Och ibland nya i sin rätta bemärkelse också, jag läste nyss Stephan Mendel-Enks Tre apor och håller nu på med Sofi Oksanens Utrensning (nåja, den kanske inte är helt sprillans ny, men ändå). De där timmarna varje onsdag då jag inte har nåt att göra hjälper också till, eftersom jag kan ägna den tiden åt att läsa.

Däremot har jobbet en märkbar effekt på mitt bloggande... ett eller två inlägg i veckan är inte direkt högfrekvent.

1 kommentar:

Fia sa...

Att jobba heltid drog verkligen proppen ur mitt bloggande med. Men det är ju bara att prioritera litet å kanske skriva microinlägg. :)