22 april 2010

Ett par saker bara

Jag har nästan läst ut Pennskaftet; jag började på den idag och den var ju mycket bättre än jag trodde, faktiskt så bra att jag beställde den på Adlibris (det jag läser just nu är bibliotekets exemplar). Dessutom åkte Sofi Oksanens Stalins kossor ner i kundvagnen, för det var också en bok som jag blev positivt överraskad av och gärna vill läsa igen. Samt låna ut till min kära mor som tyckte att den lät väldigt bra när jag berättade om den, men som är alldeles för virrig för att kunna låna (fysiska) böcker på biblioteket. Hon skulle bara få betala massor av förseningsavgifter hela tiden... I och för sig skulle hon ju kunna låna den som (streamad) talbok, hon brukar låna såna och lyssna på när hon går runt i lägenheten och plockar med annat. Finns Stalins kossor inläst?

3 kommentarer:

violen sa...

Ja Pennskaftet var riktigt bra det tyckte jag också, skulle gå att analysera ordentligt om man ville men jag bara njutläste den!
Mitt problem just nu är att Sandels Droppar i folkhavet är försvunnet från biblioteket! Puts väck! Hoppas det kommer fram annars får jag väl läsa den andra föreslagna boken istället. (Är den också borta är det nåt skumt på gång!) :-)

Vixxtoria sa...

Jag blev också alldeles tagen av Pennskaftet. Här skrev jag alldeles nyss:

http://ombockersomjaghunnitlasa.blogspot.com/2010/04/elin-elin-elin.html

Och det är thanks to you att jag ens släpade hem den från bibblan!

Martina sa...

Violen: vad konstigt att Droppar i folkhavet är borta - den är alltså inte utlånad utan bara försvunnen? Den kan ju stå i en annan hylla nånstans och då kan det dröja innan de hittar den... (Tips: den finns att köpa på t.ex. Adlibris, den kom i nyutgåva förra året.)

Vixxtoria: varsågod! Kul att du gillade den, det gjorde jag också. =)