23 juni 2009

Sommarpåse Lyx!

Igår fick jag mitt Sommarpåse Lyx-paket (jag har bara inte kommit mig för att skriva om det). Bilden blev lite dålig - jag tog tre, men en blev suddig, en för mörk och en mörk och suddig. Det här är den mörka, men någorlunda skarpa... Iallafall, det innehöll:
  • Christian Jungersen - Undantaget. En dansk "psykologisk thriller" som verkar mycket intressant av baksidestexten att döma! Och vilken slump(?) att jag fick en dansk bok när jag precis outat att jag nästan aldrig läst böcker av danska författare . ;)
  • David Batra - Den som inte tar bort luddet ska dö. Jag gillar arga lappar, sär skrivningar, syftningsfel och allt annat som brukar hamna på avigsidan.com, så den här boken ska bli kul att kika igenom.
  • En disktrasa med texten "Tack för att du diskade så bra!" Hm, den kanske jag ska ge till min sambo som en liten pik (han vägrar diskmaskin, men vem är det som oftast diskar här hemma, jag bara frågar?).
  • Två Glassogram som berättigar till valfri glass på Pressbyrån.
  • En "Little Devil"-docka. Visst ser den ut som en Uglydoll? Jag älskar Uglydolls. =)
  • En trisslott (men tyvärr var det ingen vinst på den).
  • Äppelte.
  • Ett kort med James Bond på framsidan och en hälsning på baksidan. Tydligen har min hemliga bokvän och jag ganska olika smak, men jag tycker att hon(?) har lyckats riktigt bra!
Tack så mycket för paketet! Det var jättefint. Nu återstår det bara att lista ut vem du är. En ledtråd eller två skulle sitta fint. =)

8 kommentarer:

Ingela sa...

Åh, vi älskar vår diskmaskin! Skulle inte vilja vara utan den en dag!

Martina sa...

Vi har tyvärr inte plats för diskmaskin, men så fort vi flyttar till nåt större så ska jag ha en oavsett vad sambon säger. =)

Så... är det du som är min hemliga bokvän?

vixxtoria sa...

Är det du, barnhataren, som har skickat böcker till mig och dottern genom hela detta avlånga land? :-)

Martina sa...

Jag hatar inte barn, jag tycker bara inte om dem... förutom en del barn, t.ex. mina syskonbarn. Det är väl snarast så att jag inte vill ha några själv, bara.

Men ja, det är jag.

Vixxtoria sa...

Äsch, barn är överreklamerade, särskilt i grupp. Jag tycker till och med sämre om barn i allmänhet nu sedan jag fått ett eget barn, trots att jag förstår både barn och föräldrar bättre.

Men när jag klickade runt och försökte lista ut vem som var min hemliga bokvän igår förmiddag (innan du skrivit att du bodde långt norrut och tyckte om historiska böcker), så räknade jag dig som mindre trolig, för att du skrivit i sommarpåse lyx-svaren att du inte tyckte om barn. Jag tänkte att då skulle du nog inte tänkt så trevligt att t o m skicka en barnbok till mig :-) Men där hade jag fel. Nu har jag jobbat så mycket den här veckan att jag knappt hunnit läsa något själv, och än mindre för dottern, men vi får ge oss på grisboken i helgen.

Din blogg är väldigt trevlig för övrigt. Den hörde till de jag brukade läsa ganska regelbundet långt innan jag skaffade en egen bokblogg.

Och tack igen för det fina paketet, varav jag hittills bara hunnit njuta av de ekologiska fruktisarna, men de var en riktig höjdare. Var köper man såna?

Martina sa...

Egna barn och andras ungar, som det heter. =) Men som sagt, jag tycker inte om barn i allmänhet (däremot en del specifika barn...) men jag kan tycka om barn "som idé" och då ingår det att köpa presenter till dem. ;)

Fruktisarna hittade jag faktiskt på Ica Maxi, hör och häpna. Jag har tidigare bara sett dem på affärer som säljer eko-produkter. Tror t.ex. att de finns på Morot & Annat i Malmö.

Vixxtoria sa...

Jag får kolla runt lite i olika affärer efter fruktisarna då. Jag brukar inte köpa så mycket godis i påsar (mer lösgodis eller choklad, om det blir något alls), och de här hade jag nog inte köpt, för de såg lite "marmeladiga" ut.

Nån gång när jag åker till Malmö kan jag kanske titta in på Moroten (det finns ju annat trevligt där också.)

(b)loggboken sa...

Det var jag som var din hemliga bokvän - kul att du gillade paketet!