28 april 2009

The City & the City!

Bästaste S ringde nyss: "gissa vad jag står och håller i? China Miévilles The City & the City!"

Hon är nämligen nere i Stockholm nu och var på SF-bokhandeln, och eftersom hon ändå tänkte köpa The City & the City åt sig själv (ja, vi är båda Miéville-fantaster) så ringde hon för att höra om jag ville ha den också. Självklart vill jag det!

Så när hon kommer hem igen (lördag) blir det stor China Miéville-fest här hemma. =) Hur bra som helst, jag fick ju ett mail från Adlibris häromdan om att den kommit in i lager men det hade jag ju helt glömt bort.

Tjoho, tjoho! *gör en liten glädjedans*

4 kommentarer:

Fia sa...

Woohooo! China Mieville rocks! Btw, kul å se att bästaste blivit ett ord. Jag har alltid tyckt att det ska vara ett i alla fall.. =)

Martina sa...

Bästaste är helt klart ett ord.

Boktokig Eva Boström sa...

Vilken snäll och omtänksam vän du har!!!! :)

Anonym sa...

Åh, en sån fest vill jag också ha. Dock känner jag bara en som läser China Mieville och han bor 70 mil bort. Snopet.