22 mars 2008

Önskelista

*Tutududiduditututuli...* Om en vecka precis fyller jag år, och jag har en milslång lista på böcker jag vill läsa. Här kommer några slumpmässigt utvalda titlar som jag inte blir ledsen om jag får i födelsedagspresent:
  • C. J. Sansom - Dissolution
  • Jonathan Maberry - Ghost Road Blues
  • Bentley Little - The Walking
  • K. J. Bishop - The Etched City
  • S. M. Peters - Whitechapel Gods
  • Robert J. Sawyer - Calculating God
  • Mary Doria Russell - The Sparrow
  • Alan Campbell - Scar Night
  • China Miéville - Un Lun Dun
  • Mary SanGiovanni - The Hollower
  • Jeff VanderMeer - Veniss Underground
  • Peter Watts - Blindsight
  • Neil Stephenson - Cryptonomicon
  • Susanna Gregory - A Plague on Both Your Houses
  • Justina Robson - Natural History
Oj, nu måste jag nog sluta.

Men som ni ser så har jag fått blodad tand när det gäller att läsa på engelska, och anledningen till att jag vill ha alla de här böckerna är för att de inte finns på biblioteket (dåliga, dåliga bibliotek). Inte har jag råd att köpa dem heller (fast de är inte så jättedyra på brittiska Amazon faktiskt).

4 kommentarer:

Arina sa...

Kul att du kommit igång med att läsa på engelska. Det är en så stor litteraturvärld som öppnar sig för dig då. Hoppas att några av böckerna dyker upp i paketen.

Marianne sa...

Vill du ha en begagnad "Dissolution"?
Jag har den i bra skick, och det är som sagt trångt i hyllorna här hemma ...
Maila din adress till mig på marremakro@hotmail.com så kommer den med posten om du vill.

Martina sa...

Ja tack! Jag mailar genast =).

Martina sa...

Arina: ja, mitt läsuniversum har mångfaldigats. Och plötsligt så kan jag läsa alla de där roliga SF- och fantasyböckerna som jag dragit mig för att läsa tidigare...