25 september 2007

Penguin mugs

Genom diverse bloggar (Spectatia, Calliope m.fl.) har jag fått reda på att det finns muggar med motiv av gamla Penguin-omslag, och Calliope berättade även vart man kan köpa dem, nämligen här! Om man nu inte bor i eller i närheten av Stockholm, för då kan man köpa dem här. Billigare, dessutom, eftersom man inte måste beställa dem från Storbritannien då. Men så är det när man bor i Luleå - det är lättare att beställa från utlandet än att köpa något i huvudstaden.

Men iallafall... jag var ju naturligtvis tvungen att beställa en mugg (för jag är inte bara bok-o-man, jag är även mugg-o-man, vilket mina köksskåp kan vittna om), även fast den kostade nästan 200 kr med frakt (jag får se det som att jag köpt en bok). Det blev, som synes på bilden, Murder at the vicarage av Agatha Christie. Jag funderade även på Persuasion av Jane Austen, men föll till slut för Christie-muggen eftersom den var grön. Men det kommer nog att bli fler muggar med tiden... måste bara rensa ut några från skåpet först =).

5 kommentarer:

Erika sa...

Någon hade ju tänkt gå till nämnd butik i Stockholm idag... Enligt hemsidan skulle de 12:00 och jag kom dit tjugo över, men väl framme sitter en lapp på dörren att de idag av okänd anledning öppnar ca 12:30 istället. Jahapp. Väntade ca tio minuter, fortfarande ingenting, gjorde ett annat ärende och när jag kom tillbaka var klockan nästan ett och samma lapp satt fortfarande på dörren. Jävla skitbutik! Kontenta: Det är på nätet man ska handla.

Martina sa...

Ah, påminner om den fantastiska lappen "Stängd på grund av orsak" som enligt rykte satt på dörren till en kiosk nånstans, nångång...

Det var ju dåligt av dem! Att handla på nätet är visserligen bättre rent öppettids-mässigt sett, men det blir ju rätt mycket dyrare... synd att det inte finns (vad jag vet) en svensk nät-återförsäljare av dessa fina muggar.

Erika sa...

Martina: Jo, med fraktkostnader och allt kan det ju bli en del, särskilt om man beställer från utlandet... Men någon nätbutik kanske tar upp det snart i Sverige, de är ju ganska populära de där muggarna. Vet inte om jag har tid eller lust att masa mig tillbaka till butiken ovan igen.

Spectatia sa...

Åh, nu blev jag sugen på att köpa en till! Har en orange, en grön och en lila, men man kan ju inte ha för många av de här. ;-)

Martina sa...

Ja, det fanns ju iallafall rosa och blå muggar också, så åtminstone två till måste du ju köpa =).