10 februari 2012

Fredagsenkät från Dark Places

En liten enkät jag hittade hos Helena:

Vad läser du just nu?

Banquet for the Damned av Adam Nevill.

Bokens första mening:

"It is a night empty of cloud and as still as space."

Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?

Köpt. Det kan ha varit på SF-bokhandeln men troligare är att jag köpt den på nätet. Den har stått i hyllan ett tag...

Vad tycker du så här långt?

Språket är ganska tungt, faktiskt. Eller så är det jag som är van vid lättlästa YA-böcker. ;) Men den är bra, so far. Efter 150+ sidor har det faktiskt börjar hända saker också.

Vad tänker du läsa sedan?

Det lutar åt Juggernaut av Adam Baker, eftersom jag velat läsa den sen jag läste Outpost i oktober. Och den kom från Book Depository igår. (Tyvärr i ett irriterande storpocketformat.)

Inga kommentarer: