30 januari 2012

Sånt man gör

Vi bygger om på jobbet. Idag kom hantverkarna och började riva. Torsdag, fredag och idag har vi rusat omkring som skållade råttor för att bygga upp en ny, provisorisk receptionsdisk inne i själva biblioteket (den riktiga disken, som ska rivas och byggas om helt, ligger precis utanför i entrén) där den egentligen inte får plats, men där två verksamheter ska samsas i två månader. Det blir spännande!

Läser gör jag i små snuttar på lunchen, nu senast ungdomsboken Revolvern av Marcus Sedgwick. (Det roliga med den är att författaren är britt men boken utspelar sig i Kiruna...) Bra var den hur som helst. Hemma däremot läser jag inte, för jag har istället hittat en ny hobby, nämligen virkning. Så i helgen har jag suttit framför tv:n och virkat på en halsduk. =) Nej, jag gillar inte ljudböcker, så det är inget alternativ.

Nå ja, jag har ändå lyckats läsa sju böcker den här månaden - inte mycket med tanke på januari... 2008? då jag läste 18 böcker, men jag har insett att jag aldrig kommer nå upp till såna höjder igen.

Inga kommentarer: