11 januari 2012

Den eviga bokpackningsfrågan

Dags att flaxa iväg söderut igen över helgen, och frågan om vilka böcker som ska följa med dyker återigen upp. Eftersom jag bara ska vara borta i ungefär två dygn så tar jag med mig två böcker (man måste ju ha en extra om den första skulle vara dålig). Änglamakerskan, som jag läser mest för att se om Läckbergskan kanske förbättrats sen Isprinsessans dagar, är en biblioteksbok och kommer därför inte på fråga. Det lutar åt Greig Becks Beneath the Dark Ice och Adam Nevills Banquet for the Damned. Båda är dessutom med på min alfabetsutmaningslista.

3 kommentarer:

Olivia sa...

Jag slipper det problemet nu för jag fick en Kindle i julklapp. Pappersböcker får stanna hemma när jag är ute och reser.

Martina sa...

Ja, men jag GILLAR pappersböcker. =)

Olivia sa...

Ursäkta sent svar! Jag gillar också pappersböcker, men inte att bära med mig när jag är ute och reser. Jag har redan läst flera böcker på min Kindle som jag definitivt kommer att skaffa en pappersversion av så fort min ekonomi tillåter det.