6 januari 2009

Recensionsexemplar från Piratförlaget + Gojaba

Jag kollar inte min etthemutanbocker-mail så ofta (en gång i veckan kanske), och nu såg jag att jag precis som många andra bokbloggare fått ett mail från Mattias på Piratförlaget, där han berättar att man nu kan beställa recensionsex av vårens böcker här. Just nu (midnatt) så fungerar inte länken, antagligen är Piratförlagets server nere, men imorgon ska jag kika på utbudet och förhoppningsvis beställa en bok eller två! Eller fler. =)

Mer såna här initiativ från förlag! Även fast det förstås är trevligt att få böcker och annat som man inte själv valt ut också - jag har hittills fått Låt den rätte komma in (från Ordfront) och en bok av Lee Child (från Forma Books), samt en inbjudan till releasepartyt för Marcel Aponnos Anasarka (som jag tyvärr inte kunde gå på - Göteborg ligger ju lite avsides, från Luleå räknat).

Jo, och så ett mail som jag hade missat, med tips om en sajt för begagnade böcker: Gojaba - ungefär som Bokbörsen, men både svensk och internationell. Jag har dock inte hunnit kika så mycket på den.

Inga kommentarer: