29 januari 2009

På´t igen

Köpstopp alltså. Jag tror minsann att det är dags igen. Undantag: Dan Simmons Drood, som Fia har fått i uppdrag att köpa och skicka upp, samt eventuella pocket&prassel-böcker.

Det här köpstoppet hade jag faktiskt tänkt utöka till mer än bara böcker - faktiskt allt, som inte är direkt nödvändigt (dvs. det mesta). Icke-prylar, t.ex. bio och äta ute, inkluderas ej, men jag ska ändå försöka hålla i slantarna (jo, det har delvis ekonomiska orsaker det här). Undantag till köpstopp på icke-böcker: jag har ett presentkort på 200 kr på Gina Tricot, och det är ok att shoppa upp om jag hittar nånting värt att köpa (verkar inte så troligt).

Jo, undantag igen (fast det räknas till icke-prylar egentligen): träningskort. Om jag känner att jag har råd med det.

Hur länge? Tja, vad sägs om till sommaren? 1 juni. Det blir bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ack så förnuftigt!
Behöver göra detsamma, men det får vänta tills efter vinter för min del, tills solen kommer fram behöver jag vardaxlyx och ompysslande för att orka stiga upp ur sängen

Fia sa...

Duktigt av dig!

Anonym sa...

Tänkte bara meddela att jag nu läst ut Rosen på Tistelön. Har skrivit om den på bloggen! Hur gå det för dig?

Martina sa...

Emma och Fia: det har inte så mycket med förnuft eller duktighet att göra tyvärr... snarare nödtvång. =(

Eller ja, ok, SÅ uselt med pengar har jag inte, men ändå. Jag måste ha råd att betala nödvändaiga räkningar också.

Therese: oj, jag är nog bara en fjärdedel in ungefär. =)

Anonym sa...

Jag tycker fortfarande det låter förnuftigt. Du får peppa dig själv med lite gratis recensionsexemplar av böcker när det blir för svårt :)

Martina sa...

Jag brukar låna på biblioteket. =)

Unknown sa...

Hej! Jag har tipsat om din utmaning på min blogg ankanej.blogspot.com.
Ha det!

Anonym sa...

Fia får leta reda på ett STORT kuvert/paket för att kunna skicka upp Drood. :) Läser den just nu och är genomförtjust, men den är svårläst rent praktiskt och fysiskt eftersom den är så sjukt stor och tung; handlederna domnar bort. Har upptäckt att kuddtricket (kudde under boken samt bakom ryggen) underlättar.

Duktigt med köpstopp btw!

Martina sa...

Ja, även The Terror var lite bökig att läsa, Simmons verkar ha en förkärlek för att skriva tegelstenar. Litterär elefantiasis alltså. =)