27 maj 2013

Semesterläsning

Det är lite farligt att planera sin semesterläsning (och lite väl tidigt, eftersom jag inte har semester förrän i mitten av juli) men det är några böcker jag verkligen skulle vilja hinna med i sommar.
  1. Först och främst, naturligtvis, The Twelve - Justin Cronins uppföljare till The Passage. Den förhandsbeställde jag i hardcover i höstas, men har inte kommit mig för att läsa än.
  2. Världskrig Z av Max Brooks borde jag verkligen läsa innan jag går och ser filmen. Samtidigt är jag lite kluven, är det kanske bättre att se filmen först...?
  3. Coldbrook av Tim Lebbon köpte jag på SF-bokhandeln i påskas. Med ålderns rätt är det visserligen ganska många andra böcker som går före, men jag vill ända läsa den här först.
  4. Undrar om jag slutligen lyckas läsa Melina Marchettas Jellicoe Road i sommar?
  5. Moranthology, Caitlin Morans... krönikesamling? vill jag också hinna med.
  6. Och Eld. Innan Nyckeln kommer ut...
Ja, det var väl det viktigaste.

2 kommentarer:

Maria sa...

Världskrig Z är helt klart läsvärd. Jag rekommenderar boken först och sedan filmen. Eld står på min läslista för sommaren, känns som en bra idé att läsa den innan Nyckeln kommer ut.

Martina sa...

Jag har redan gått och förstört mina planer genom att beställa böcker med högre prioritetsordning, så jag får väl se hur bra min semesterläsningsplanering kommer att gå... =)