23 april 2011

Världsbokdagen idag ju!

Den riktiga alltså. På biblioteken var ju världsbokdagen den 13/4 för att inte krocka med påsken... Jag firar dagen med att sitta ute på baksidan - där jag precis sopat av stenplattorna och torkat av utemöblerna - och läsa, och lite senare blir det påskmiddag hemma hos en kompis. Jag är ansvarig för efterrätten, självklart blir det påskbakelser (ni vet, rulltårta med vispad grädde och en persikohalva - så att det ser ut som ett stekt ägg).

Glad påsk!

 Krokusarna blommar för fullt i rabatten på baksidan - snart borde tulpanerna slå ut också.

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Låter som en fin påsk. Mämmi är riktig påskefterrätt..

Martina sa...

Jo, jag vet, men jag har ingen tradition av att äta det. Har bara ätit det en eller två gånger i mitt liv.

Fia sa...

Hmmm, rulltårta... måste köpa jordgubbssylt å baka litet.. :)
tills jag orkar palla mig till affärn får jag nöja mig med mina chokladrutor.. nomnomnom :)