26 mars 2011

Primtal

På tisdag (29/3) fyller jag primtal. 29 närmare bestämt. Det kanske är ett tecken på att jag borde läsa Primtalens ensamhet, men den lockar mig inte just nu.

Jag har funderat på vad jag egentligen önskar mig, men kan knappt komma på några böcker eller bokrelaterade saker alls - det är lite oroväckande faktiskt. Självklart har jag en megalång Adlibris-önskelista, men väldigt få titlar lockar mig just för tillfället. (Några av de som jag skulle vilja ha har inte kommit ut än, t.ex. P. J. Tracys Shoot to Thrill, eller Play to Kill - beror på om det är den brittiska eller den amerikanska utgåvan, suck på det...)

Boken jag håller på med nu (Polar Quest) är, sin arktiska titel till trots, inte särskilt bra. Iallafall inte 160 sidor in, så jag funderar på om den verkligen kommer att bli bättre - författaren har redan använt "oskyldigt anklagad för mord"-greppet och "ond, ondare, ondaste skurken"-greppet. För att inte tala om "bästa stridsnissen i världen"-greppet som det egentligen bara är Clive Cussler som kommer undan med. Så det kan nog bli en bortläggning av Polar Quest för tillfället. Jag måste fundera på vad jag vill läsa istället. Recensionsdatumet för Cirkeln är ju inte förrän om över en månad, så den ligger tålmodigt och väntar fortfarande...

2 kommentarer:

Fia sa...

Grattulerar!! Du är nu officiellt ett primtal! :)

Hanna sa...

Grattis på födelsedagen!