10 oktober 2008

Lockad av fina omslag

Efter simningen idag hade jag och mitt simsällskap några minuter över innan ytterligare en person skulle ansluta sig och äta lunch med oss, och vart tillbringar man bäst några extra minuter på stan? Jo, på Akademibokhandeln. Förstås. Och där hittade jag inte bara en utan TVÅ böcker med jättefina omslag (som även lät lockande när jag läste på baksidan):


The Affinity Bridge
av George Mann, och


The Kingdom Beyond the Waves
av Stephen Hunt (som jag iofs var helt säker var skriven av en kvinna när jag läste baksidestexten... förmodligen för att den handlar om en kvinna).

Jag var naturligtvis tvungen att köpa båda två. Lyckligtvis var båda i storpocket, så jag ruinerade mig inte totalt. Men däremot funderar jag mycket på när jag ska få tid att läsa dem...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, oj! Måste ha, måste ha. Det finns saker här i livet som jag verkligen går igång på. Det här verkar vara två sådana.

Har du förresten läst Gyles Brandreths böcker om Oscar Wilde som detektiv (med bl a Conan Doyle och Bram Stoker som bifigurer)?

/Mattias

Martina sa...

Oh, det lät spännande! Nej, jag har inte läst dem, men måste definitivt kolla upp dem - tack för tipset!

Anonym sa...

Förresten, på tal om Conan Doyle. Idag har jag öppnat nätbibliografin "Sherlock Holmes i Sverige" som när den är fullbordad ska innehålla uppgifter om allt som publicerats om Sherlock Holmes på svenska, både skönlitterärt och facklitterärt. Men redan nu finns det mycket material för den intresserade.

Hälsningar,
Mattias B (som även har bloggen Svenska Panoptikon)

Anonym sa...

Martina, jag håller just nu på att läsa "The Affinity Bridge". Och hej vad jag går igång på detta! Tack för tipset! Är inne i en riktig steampunkperiod just nu - har beställt hem en drös med böcker i genren - jag ska tipsa dig om jag hittar några guldkorn. Och idag sprang jag in om utmärkta Uppsala English Bookshop och inhandlade "The Kingdom Beyond the Waves". Har du själv hunnit läsa någon av de båda böckerna?

/Mattias

Martina sa...

Ah, nej, så långt har jag inte kommit än... de ligger här på skrivbordet och tittar anklagande på mig.