31 oktober 2008

Hoppsan

Jag har ju köpstopp, men jag råkade visst bryta det lite grann och beställa några böcker via Bokbörsen. (Jag köpte dessutom en kokbok på Akademibokhandeln idag, Njut av mexikansk mat, men det var ju en kokbok och alltså tillåtet. Dessutom var den på rea. Ja, och så köpte jag teet "Book of Love", som jag tror att någon av bokhororna nämnt men jag kan inte hitta det inlägget. Eller var det någon annan?) Fresterskan Helena på Bokhora råkade i sitt inlägg om Halloween-relaterad litteratur nämna Maria Langs Körsbär i november och min inre pusseldeckarnörd vaknade genast och krävde att få läsa om den. En snabbkoll på bibliotekets hemsida gav vid handen att just Körsbär i november, den hade de inte (och de har hur som helst stängt över Allhelgonahelgen). Istället blev det ett besök på Bokbörsen där någon vänlig själ sålde Maria Lang-böcker billigt; Körsbär i november fick sällskap i varukorgen av Rosor, kyssar och döden samt Kung Liljekonvalje av dungen.

Till mitt försvar anför jag att jag faktiskt redan läst alla tre, så jag bygger inte på min "att läsa"-hög.

Inga kommentarer: