1 oktober 2008

Kvartalsrapport 3

Juli
Xiaolu Guo - A Concise Chinese-English Dictionary For Lovers
Agatha Christie - And Then There Were None
Camilla Läckberg - Isprinsessan
Andreas Roman - Mörkrädd
Maria Lang - Mörkögda augustinatt
John Ajvide Lindqvist - Människohamn
Carol O´Connell - Judasbarn
Agatha Christie - Halloween Party
Friedrich Glauser - Överkonstapel Studer
Sarah Langan - The Keeper

Augusti
Caroline Graham - Morden i Badgers Drift
Dorothy Sayers - Mördande reklam
David Eddings - Diamanttronen
Andrew Taylor - Den amerikanske pojken
Ann Cleeves - Vita nätter
Barbara Nadel - Harem

September
Dan Simmons - The Terror
Ove Allansson - De kosmiska havens bokanjärer
Linda Fairstein - Levande död
Laura Ingalls Wilder - Den långa vintern
Cormac McCarthy - Vägen
Naomi Novik - Svartkrut och eld
Laura Ingalls Wilder - Den lilla staden på prärien
Sophie Dahl - Leka bland vuxna
Ray Bradbury - Den illustrerade mannen

Precis som tidigare är böckerna markerade med rött omläsningar, och de i grönt har jag tidigare läst på svenska.

Det här kvartalet har jag läst extremt lite; bara sex (avslutade) böcker i augusti! Några påbörjade också, som jag fortfarande inte läst ut - men det är omläsningar allihop. Jag har nog aldrig läst så lite som jag läser nu! Resultatet för detta kvartal är sammanlagt 26 böcker och av dessa är sju omläsningar (5 på svenska, 2 på engelska som jag tidigare läst på svenska). Om jag ska hinna med mitt mål på 100 "nya" böcker under 2008 måste jag skynda mig...

Bäst det här kvartalet (utan inbördes ordning):

Dan Simmons - The Terror
John Ajvide Lindqvist - Människohamn
Cormac McCarthy - Vägen
Naomi Novik - Svartkrut och eld
Sophie Dahl - Leka bland vuxna

Sämst:

Camilla Läckberg - Isprinsessan
Friedrich Glauser - Överkonstapel Studer

3 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Jag har aldrig läst så mycket som jag gjort i år, vet inte om jag vågar publicera statistik i slutet av året... :P

Martina sa...

Klart du måste presentera statistik, det är ju jätteroligt att läsa sånt ju!

Anonym sa...

Kan tänka mig att Isprinssesan inte var en höjdare..