1 oktober 2010

Kvartalsrapport 3

Juli
KG Johansson - Googolplex
Tom Becker - Darkside
Ann Cleeves - Blå gryning
Agatha Christie - Skospännet
Dan Brown - The Lost Symbol
Agatha Christie - Ödets port
Andrew Taylor - Det blödande hjärtat
Darby Conley - Get Fuzzy: Hunden är ingen leksak
Stephan Mendel-Enk - Tre apor
Kristin Hannah - En flicka som kallas Alice

Augusti
Kathy Harrison - Den bortlämnade flickan
Sofi Oksanen - Utrensning
Torey Hayden - Rävungen
Ingelin Angerborn - Sorgfjäril
Justin Cronin - The Passage
Stephen Booth - Sista samtalet

September
Emma Donoghue - Room
Camilla Lagerkvist - Cirkusflickan
Agatha Christie - Miss Marples mysterier
Moa Martinson - Drottning Grågyllen
Torey Hayden - Bara barnet
Agnes von Krusenstjerna - Den blå rullgardinen
Linwood Barclay - Alltför nära
Agatha Christie - Poirots problem

Kolla! Bara två omläsningar. Det är nästan otänkbart för mig. 28 böcker blev det allt som allt, fast då har jag inte räknat de barnböcker jag läst för jobbets räkning (Cirkusflickan och Sorgfjäril har jag visserligen tipsat om på bokprat, men jag läste dem "privat", så att säga). Färre böcker i augusti, det är förstås The Passage som spökar. Den tog sin lilla stund att läsa ut...

Bäst det här kvartalet (utan inbördes ordning):

Justin Cronin - The Passage (ok, den var bäst av alla. Men resten är inte i inbördes ordning.)
Sofi Oksanen - Utrensning
Emma Donoghue - Room
Ingelin Angerborn - Sorgfjäril
KG Johansson - Googolplex

Mindre bra:

Det var nog ingen som var dålig, men Skospännet och Ödets port tyckte jag inte hörde till Christies bästa.

2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Oj, det var många böcker!

Martina sa...

Och jag som tycker att det är så få böcker. =) Jag läste många fler förut, men med heltidsjobb och så vidare så blir det inte lika mycket.