23 oktober 2010

Bokbloggarnas litteraturpris

Jag har velat hur mycket som helst med nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris (instiftat av Breakfast Book Club) och antagligen är de rätt irriterade på mig eftersom jag ändrat min lista tre(!) gånger.

Men, nu är den definitiv och ser ut så här - hoppas jag, det beror ju på hur snälla Breakfast Book Club känner sig!

5 p: Emma Donoghue - Inlåsta
4 p: Sofi Oksanen - Utrensning
3 p: Neil Gaiman - Kyrkogårdsboken
2 p: Ingelin Angerborn - Sorgfjäril
1 p: KG Johansson - Googolplex

6 kommentarer:

enligt O sa...

Ska just börja med Inlåst, nu känner jag mig extra peppad!

Holly Hock sa...

Ja! Inlåsta! /Therese

maria sa...

Spännande, jag har inte läst någon av dem (än) :-)

Ann-Sofie sa...

Jag har ännu inte förmått mig att skriva min lista. Det är så svårt. Men det är roligt att läsa din. Jag tror jag för upp Sorgfjäril på min Att-Läsa-På-Höstlovet-listan

Bokomaten sa...

MYCKET roligt att du struntar i generationsgränserna och kör en blandning av barn- och vuxenböcker!=)

Martina sa...

Självklart! Sorgfjäril och Kyrkogårdsboken ÄR ju några av de bästa böcker jag läst som kommit på svenska i år. =) Ungdomsböcker eller ej.