26 oktober 2009

Halvtid

Jag har läst klart första halvan av Middlemarch (det är en utgåva i två delar) och nu är det inte många dagar kvar innan hela ska vara utläst - vi får se om jag hinner klart den här gången. Jag ska försöka, men det har bara inte blivit av att jag läst särskilt mycket (bland annat för att bra är den inte) den senaste tiden. Oryx och Crake kommer jag troligen inte hinna läsa i oktober iallafall.

Och jag tror att jag gett upp det där med att läsa Pickwickklubben, iallafall just nu. Det kändes mest motigt och inte roligt.

4 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Middlemarch har jag bara hemska minnen av. Jag läste den på en universitetskurs i engelska, samtidigt som jag jobbade heltid. Grattis till idén att försöka läsa ut boken på högst två veckor samtidigt som jag jobbade 45 timmar i veckan... Det blev bara hetsläsning och ingen upplevelse alls! Det är ju en sån där bok som man ska ta det lugnt med.

Anonym sa...

Nu har jag postat mitt i.nlägg om Middlemarch.

Och känner mig duktig, mitt första inlägg på evigheter

snowflake sa...

Jag som hade tänkt använda Middlemarch för att komma igen i utmaningen - nu vet jag inte om jag fixar det.

Martina sa...

En bok om dagen: den går verkligen långsamt att läsa iallafall, jag tycker att "nu har jag läst jättelänge" och ändå bara kommit 30 sidor... så det tar nog en månad till att bli klar med den.

Dieva: duktigt! ;)

Snowflake: den är faktiskt helt ok som bok betraktat, men tar enormt lång tid att läsa.