29 oktober 2009

Det är bara att inse

Jag kommer inte hinna läsa klart Middlemarch i oktober, har nästan hela andra delen kvar (och första delen tog ett par-tre veckor att läsa ut, bland annat på grund av brist på intresse - inte bara för Middlemarch, utan för läsning överhuvudtaget). Så jag fortsätter att kämpa med den under november, men jag tänker ändå skriva en sorts recension - mest troligt imorgon - av första delen och mitt intryck av boken so far. Jag måste ju ha ett inlägg att samla ihop era recensioner under. =)

Hur är det, är det många som läst klart den? Eller tycker ni att det är lika kämpigt som jag gör? Nog för att den är rätt bra - den är bara så... trög.

Nåja, på söndag börjar vi med sista boken i utmaningen, Victoria Benedictssons Pengar. Förhoppningsvis är den lite mer lättläst.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Jag är i början av del ett bara, först så börja jag läsa den först nu i oktober och sen har jag slalomläst med andra böcker som ibland har kännts intressantare, men jag gillar ändå Middelmarch så jag kommer att försöka läsa utt hela som det känns nu i alla fall. /Camilla blogg.aftonbladet.se/camilla

Lille søster sa...

Jeg leste den for ti år siden. Jeg hadde veldig god tid akkurat da, og leste den ganske fort ut. Den er jo ganske langdryg ja. Tipper en del ville ha blitt skåret bort hvis den ble gitt ut i dag. Likevel er den en av de beste bøkene jeg har lest.

Lyrans Noblesser sa...

Jag beställde den ju som ljudbok på biblioteket, men fick den aldrig. Skulle vilja läsa den, men nu är det ju inte läge. Tycker att du kämpade på bra med Älskade. Som tur är har jag Pengar här hemma, så jag ska i alla fall avsluta utmaningen på ett bra sätt :-)

Linda sa...

Pengar är jättebra och inte alls svårläst!

Therese sa...

Jag har läst drygt halva första delen. Det går otroligt segt alltså..

Anonym sa...

Jag har precis börjat på fjärde delen och gillar Middlemarch verkligen. Men den är trögläst - jag orkar inte mer än ett eller två kapitel om dagen. Det får bli recension framåt jul istället :)