5 oktober 2007

Böcker att beta av

Tänkte att jag skulle göra en lista på de böcker jag har hemma som jag inte läst än... så att jag sen kan beta av dem och kanske få dem lästa till slut =).

Så utan inbördes ordning:
  • Joe Hill - En hjärtformad ask
  • Anne B. Ragde - Berlinerpopplarna
  • Elizabeth George - När ingen ser
  • Alexander McCall Smith - Damernas detektivbyrå
  • Donna Tartt - Den hemliga historien
  • Michael Faber - Sugar
  • Naomi Klein - No logo
  • Joseph Heller - Moment 22
  • Ira Levin - Fruarna i Stepford
  • Caroline Giertz - Ashimas bok
  • Berny Pålsson - Vingklippt ängel
  • Wladyslaw Szpilman - Pianisten
  • Eva Rice - Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet
  • Vikas Swarup - Vem vill bli miljardär?
  • Karen Joy Fowler - Jane Austen-klubben
  • Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell
  • Jane Austen - Northanger Abbey
  • Terry Pratchett - Svinvinternatt
  • R.E. Feist - Tronföljaren
  • R.E. Feist - Kungens pirat
  • R.E. Feist - Eldprovet
  • Jane Austen - Stolthet och fördom (har dock läst den på engelska tidigare)
  • David Eddings - Den vördade (Drömmarna 2)
  • Ian Rankin - Den hängande trädgården
  • Fredrik Lindström & Hasse Pihl - Vem är Björn och vem är Benny?
Oj, det var några stycken. Tror det var alla, men jag kan ha missat nån... sen så har jag ju också en trave biblioteksböcker (bl.a. Liseys berättelse och fortsättningen på Den mörka materian), samt de tre som jag läser för tillfället (se högermarginalen).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan man känna sig stressad när man har så många böcker som man vill läsa? Det blir i alla fall jag. Så mycket böcker, så lite tid! Du måste läsa Den hemliga historien! Den är väldigt bra.

Anonym sa...

Ja, jag har planerat att läsa alla böckerna på listan så Den hemliga historien kommer att läsas - i sinom tid...