6 januari 2010

Årets första

2010 års första bokbeställning blev S. M. Peters Whitechapel Gods, från Book Depository. Årets första bokpaket blev det från Adlibris som jag beställde strax efter jul (*mutter mutter* storhelger utan postutdelning) och nu väntar jag på Sherlock Holmes: The Complete Stories från play.com - som inte brukar vara jättesnabba på att leverera - samt på att Adlibris ska processa min andra beställning med några mellandagsreaböcker* som jag beställde 31/12 och som fortfarande "behandlas".

*Kokboken Kina - matens rike samt Nalle Puh: samlade berättelser av A. A. Milne.

10 kommentarer:

Pomegranate sa...

Jag är mycket spänd på Whitechapel Gods, tack för tipset.

Sherlock Holmes är ett spel antar jag?

Gothique sa...

Whitechapel Gods läste jag över julen. Mycket skum men fascinerande bok.

Martina sa...

Pomegranate: nej, det är boken med alla noveller och kortromaner.

Gothique: jag har varit sugen på den hur länge som helst, så nu när jag såg att den fanns billigt på Book Depository så slog jag till.

Emelie sa...

Jag väntar också på Whitechapel Gods och typ 6 andra steampunkböcker som jag har varit sugen på i evigheter. Steampunk ftw (:

Martina sa...

Emelie: Steampunk ftw, indeed! Har du några bra tips på steampunk, utöver George Mann och Whitechapel Gods?

Emelie sa...

The Alchemy of Stone av Ekaterina Sedia är väldigt väldigt bra så den rekomenderar jag om du inte redan har läst den.

Några som jag beställde tillsammans med Whitechapel Gods var Affinity Bridge och Kingdom under the sea(som jag vet att du redan har läst båda två), Leviathan av Westerfeld och Boneshaker av Priest. Återstår att se hur bra de är (:

Martina sa...

Ekaterina Sedia har jag på önskelistan på Adlibris, nån gång ska jag komma mig för att beställa den också. =)

Jag har faktiskt inte läst Kingdom under the sea än, men den står i bokhyllan. De andra ska jag kolla upp.

Hellre barfota än boklös sa...

Väntar också på min Sherlock Holmesbok. Det var första gången jag beställde från play.com och har funderat på om jag kommer få någon bok eller inte. Men nu när du skriver att det brukar ta lite tid så väntar jag tålmodigt en stund till.

Martina sa...

Play.com kan vara ganska oberäkneliga när de skickar saker, ibland kommer det fram snabbt och ibland får man vänta en evighet. Jag fick min bok i torsdags iallafall.

Micke sa...

Läste Whitechapel Gods för ett tag sen och gillade den tyvärr inte alls. Vet inte om det var jag som var för disträ, men jag fattade nog inte riktigt vad som hände i den boken. Hoppas du gillar den mer än jag gjorde :)